Langsung ke konten utama

Pod-Writes bersama Kyai Mohammad Sholeh (Pengasuh PP Himmatus Salamah Srigading Tulungagung)




Pod-writes kali ini kita akan membahas tentang banyak hal termasuk pandemi, tasawuf dan situasi terkini seputar dunia dan keagamaan.

Jurnalis TWI: Assalamualaikum, nuwunsewu bapak kulo saking TWI bade berbincang kalih panjenengan seputar pandemi lan kehidupan. Menurut panjenengan dospundi niki kok kahanane kados ngeten boten mantun-mantun Coronane?

Pak Yai: Waalaikumsalam, lhaa iyo ngene ki. Tapi jo lali kabeh ki yowes kersane Gusti, adewe saiki mek nyukuri nikmat lan terus ngelmuni segala kejadian iki. Menurut ku kejadian koyok corona iki yo mergo dusone menungso atau lek ku mbahasakne podo karo maksiat. Wong-wong luar ki ra ngerti agomo makane dienekne corona ben sadar. Nyatane corona ki dibledosne ndek Cino amergo ndek kono wong-wong akeh seng maksiat. Trus enekne corona iki kui gambaran bahwa Gusti Allah ki lagi ngeresik i dunyo mung carane lewat virus kui maeng. Saking agunge Gusti, carane ngurangi umat menungso ra gae bom utowo senjata gede mek cukup karo virus cuilik seng ra ketok wong-wong do podo mati.

Saiki onok maneh fenomena poro ustadz kiai ijek enom wes podo kapundut. Kui yo gambaran lek Gusti Allah ngangkat elmune ndek dunyo, موت العالم موت العالم makane perlu ne adewe jo nyiak-nyiakne keberadaane guru. Mumpung jik podo sugeng ayo podo ngaji, elokne tingkah laku lan ngalap berkahe.

Jurnalis TWI: Lha menurut panjenengan pageblug ten Indonesia niku dospundi?

Pak Yai: Lek menurut ku ndek Indonesia ki isek rodok lumayan mergo ijek gondelan agomo karo poro kyai. Lha saiki buktine nyata lek corona ki songko Cino, lha Cino dewe lho ra iso ngobati. Ndek kono malah akeh lan ra karu-karuan. Makane akeh-akehno lek mok syukur mergo Indonesia luwih beruntung tinimbang negoro liyo.

Jurnalis TWI: Pandemi meniko nopo faktoripun namung maksiat mawon pak?

Pak Yai: Yo ora nu, akeh faktore cuma seng paling ketok yo masalah duso utowo maksiat kui maeng. Contoh sederhana ne saiki wong wedok wes ra karu-karuan, disek yo toto kromone wedok ki mlaku nek buri wong lanang lha saiki wes gak direken seng ngunu kui. Durung duso seng liyane seng wes pokok ra kenek diitung koyok to nebangi alas, sampah nok ndi parane, sawah wes podo dadi pemukiman, penambangan liar, kewan podo dibedili lan liyo liyane. Milo saiki kahanane ngewalik dadine alam ki yo geting karo menungso.

Jurnalis TWI: Tras menurut panjenengan dospundi pak nyudo alam seng kadung geting ngeten niki?

Pak Yai: Yo pertama awake dewe kudu ndelok disek opo wae seng kudu dibenahi trutama sikap e adewe. Mulane nyapo kok awak e dewe ra didudohne hakekate alam ghaib? sebab menungso ki gampang rumongso alias cepet gumede. Makane tataran hakekat kui kudu digurui yo enek elmune. Tarekat iku ora dzikiran tok tapi yo adabiahe. Kyo dawuhe KH Najib Zamzami tarekat iku akhlak. Jo mek omong tok, iso dzikiran tapi syareate kudu di toto tenan. Nah kui seng jenenge moco al Qur'an trus digolek hakekat lewat tasawuf e. Jo lali taubate sing tenanan karo nglampahi urip nganti ikhlas. Seng disek-disek lek pancen elek yo kudu dilereni saiki ndelok nyang ngarep kanti pingin berubah insyaallah lek wes ditoto dhohir batine adewe ra bakal kebujuk karo liyane. Janjane kan urip ki mung mampir, makane kui kudu ditenani karo ngamal sholeh, ibadah mung krono Gusti Allah swt.

Jurnalis TWI: Njjih, matursuwun pak sampun paring wedjangan ingkang katah mugi barokah. Sepindah pangapunten pun direpoti terakhir nyuwun barokah dungo mugi kito sedoyo angsal terus pituduhe Gusti Allah swt.


the woks institute l rumah peradaban 16/2/21

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Bocil FF Belajar Ziarah

Woko Utoro Beberapa hari lalu saya berkesempatan kembali untuk mengunjungi Maqbarah Tebuireng. Dari banyak pertemuan saya ziarah ke sana ada pemandangan berbeda kali ini. Saya melihat rombongan peziarah yang tak biasa yaitu anak-anak TK atau RA. Pemandangan indah itu membuat saya bergumam dalam hati, "Kalau ini mah bukan bocil kematian tapi bocil luar biasa, sholeh sholehah". Sebagai seorang sarjana kuburan (sarkub) dan pengamat ziarah tentu saya merasa senang dengan pemandangan tersebut. Entah bagaimana yang jelas para bocil berziarah adalah sesuatu yang unik. Jika selama ini dominasi peziarah adalah orang dewasa maka zairin bocil FF adalah angin segar khususnya bagi keberagamaan. Lebih lagi bagi jamiyyah NU yang selama ini setia dengan tradisi ziarah kubur. Saya melihat seperti ada trend baru terkhusus bagi peziarah di kalangan siswa sekolah. Jika santri di pesantren ziarah itu hal biasa. Tapi kini siswa sekolah pun turut andil dalam tradisi kirim doa dan ingat mati itu. Wa...

Pecinta Amatiran

Woko Utoro  Kiai M. Faizi pernah ditanya apa yang ingin beliau lakukan setelah memahami sastra. Kata beliau, "Saya ingin menjadi amatir". Bagi Kiai M. Faizi menjadi amatir berarti tidak akan disebut mahir. Orang amatir akan selalu dianggap masih belajar. Orang belajar bisa saja salah. Walaupun begitu salah dalam belajar akan disebut wajar. Berbeda lagi ketika orang disebut mampu alias mumpuni. Masyarakat menganggap jika orang ahli bahkan profesional haruslah perfect. Mereka selalu dianggap tak pernah salah. Dan memang sesuai dengan pikiran kebanyakan orang jika sempurna itu harus tanpa noda. Akibat stigma ahli dan profesional masyarakat berespektasi harus sempurna. Masyarakat lupa bahwa setiap orang tidak bisa menghindar dari celah. Dalam arti bahwa setiap orang bisa saja pernah salah. Soal ini tentu yang terbaru adalah kasus Gus Miftah. Kasus Gus Miftah dianggap menghina pedagang es teh karena umpatan gobloknya menjadi viral. Pertanyaan kita mengapa netizen selalu brutal dal...

Kebudayaan Agraris Padi Digantung di Rumah

Woks Kebudayaan kita memang kaya baik budaya yang lahir dari peradaban pesisir, sungai ataupun petani. Kebudayaan agraris utamanya di Jawa dan Bali pasti tidak akan melupakan sosok Dwi Sri sebagai jelmaan atau simbol kesuburan. Nama ini selalu menjadi tokoh utama apalagi ketika musim tanam dan panen tiba. Dalam berbagai sumber termasuk cerita yang berkembang, orang-orang Jawa khususnya sangat menghormati tokoh Dwi Sri sebagai aktor lahirnya padi yang menjadi makanan pokok sehari-hari. Ia juga dipercaya sebagai penunggu daerah gunung dan bumi begitu juga dengan Nyai Roro Kidul penguasa lautan. Salah satunya tradisi yang sering kita jumpai yaitu budaya menggantungkan padi di atas dapur, depan pintu rumah dan lumbung padi. Tradisi ini tentu sudah berkembang sejak lama. Entah apa motifnya yang jelas orang-orang tua dulu begitu menghormati dan tidak melupakan nilai-nilai kearifan yang ada di dalamnya. Dalam bahasa Sunda, padi dikenal dengan nama “paparelean’ karena kakek nenek sangat bingun...